2009. augusztus 3., hétfő

Készenlét

Önismereti eszközök

Számos önismereti eszköz létezik.
Életem során már megismerkedtem egy párral, de ...
Egyszerűsége és használhatósága miatt, az a módszer viszi a pálmát, mely szerint állandó készenlétben vagyunk.
Ez a készenléti állapot nem olyan mint a "tartós stressz"... nem olyan mint a kifeszített húr...még olyan sem mint amikor a vadász a magaslesen kuksol...
Ez a készenlét olyan mint amikor "madárlesen" van az ember.
Figyel...esetünkben befelé... és mindennek örül amit észrevesz...még a negatív dolgoknak is megörül, mert észrevette...
Ha ezt a készenléti állapotot sikerül tartósan életvitel szerűen megvalósítani, no akkor mondhatjuk azt, hogy jó úton járunk az önmegismerés felé.

2 megjegyzés:

Hiaklo Ilu írta...

http://hiaklo-valaminincsrendben.blogspot.com/

Megfigyeltem magam és leírtam, hogy VALAMI NINCS RENDBEN VELEM!

méhecske írta...

Érdekes!

Én is figyelek "befelé", de ez az önmegismerésben zsákutca, mert egyúttal le is rögzít a jelenlegi énünknél, hiszen olyanok leszünk, amilyennek látjuk magunkat és nem foglalkozik azzal, hogy olyannak látjuk-e magunkat mint pl. az Isten lát bennünket.
Mélyen hiszek abban, hogy a valódi énünk benne van az Istenben. Ezért nem arra kellene helyezni a hangsúlyt, hogy jelenleg milyen vagyok, hanem arra, hogy KIÉ vagyok. Ha a bizalmam, a hitem, az Isten megismerése törekvésem erős, akkor juthatok el ahhoz az önmagamhoz aki VAGYOK. Ehhez a "mostani énemet" el kel engedni, ad abszurdum, meg kell tagadni, ahhoz, hogy tényleg megismerjem azt aki tényleg ÉN vagyok.
Isten nélkül természetesen ez sem megy.
"Aki nem tagadja meg önmagát, nem lehet az én tanítványom".
Aki elveszíti életét, megkapja azt"...